Kunst og Musikk forenes i estikkens verden – del 2 Vi samarbeider på tvers av linjene om å feste lyd til bilde med forskjellige kunstteknikker Fragmenter av papir. I dag fikk elevene hver sin sang som skulle gjengis i fragmenter som til sammen utgjorde et bilde. Materialene de fikk var papir og lim. Bitene kunne enten klippes eller rives. De syv gruppene fikk følgende sanger: «A day without rain» av Enya «The devil in I» av Slipknot «Kristoffer Robin» av Cezinando «Vacant» av Dream Theater «Lys» av Susanne Sundfør «Variations on a Rococo Theme» av Tchaikovsky «Relativ/Subjektiv» av ProgAtom 010201: «Variations on a Rococo Theme»02: A day without rain 010201: Lys02: The devil in I 0101: Relativ/subjektiv 0101: «Variations on a Rococo Theme» En annen måte å jobbe kreativt på Det ble 7 unike resultater- noen tok utgangspunkt i tittelen, andre lot seg inspirere av teksten i sangen, mens en gruppe måtte bare føle på stemningen, da den klassiske musikken ikke ga en føring på innhold. Med stamt tidskjema måtte gruppene være effektive og jobbe målrettet og samarbeide godt, noe som kan være utfordrende. Selv om noen kunne tenkt seg mer tid, ble de fleste fornøyde med denne noe annerledes måte å skape kunst på. Skrevet av trinelise Publisert oktober 8, 2021 Share on Facebook Share by email Copy link backpacker Bistand Bærekraft ekstremsport elverumfhs elverum folkehøgskole Historie kite Kommende arrangementer NCFU Norsk Cøliakiforening snowkite Studietur Relatert Livet på skolen Intervju: Ella Hughes med visuell EP Låta Run ligger nå på Spotify, og vi har tatt en prat med den tidligere musikkeleven Ella om reisen fra folkehøgskole til musikkdesigner og sceneartist. Musikk - Band/Vokal Intervju: Gaaren om musikken, livet etter FHS og oppvarming for Sigrid «Folkehøgskole var mitt første møte med å dele musikken jeg hadde laget for andre, og det var starten på meg som musiker» Musikk - Band/Vokal Vårsemesteret på Musikk – Band/Vokal